jeudi 12 janvier 2023

LA PAROLE EST A :

 What remains?

More than five months have passed since Olivia left our planet. If you look at it on a subtle level, of course she's still here: her music, her films, all her work remains for her fans.
But what does that mean for the future?
In August 2022, I was so busy dealing with Olivia's death that I didn't even think about what the future would be like without her.
Now I realize: there will be nothing new anymore.
I've been collecting since 1978. Vinyl, CDs, reports, posters, DVDs, video files and memorabilia. My collection is huge enough for my own Olivia Newton-John Museum.
I've had the honor of meeting Olivia five times and seeing her in concert five times (5 is my lucky number!). As a teenager I would never have thought that’s possible and I am infinitely grateful to have had this opportunity.
Even if I couldn't keep my hands off the Primary Wave products, I notice how unsatisfactory the infusions of old recordings are, which I already have thousands of times on the shelf.
If you surf on YouTube, there are a number of clips in countless variations. Some worse in quality than others. And all the self-portrayal videos à la "my reaction to" are boring and anything but professional. Apart from the so-called "news", where a computer voice reads some stuff from Wikipedia. Creepy!
Badly retouched photos are offered at horrendous prices on eBay and you can find many items that were auctioned at Julien's Auctions from 2019 to 2021. Why are you bidding on a rarity? In order to then sell them at even higher prices? Or has the global crisis caused that people have to part with their hard-won rarities?
I said goodbye to Facebook over a year ago. I also banned Instagram and WhatsApp from my computer. That was a wise decision, because there is far too much judgment, nagging and fantasizing for my taste. Of course I do too. But I like doing it face-to-face with longtime fan-friends who have a congruent feeling about Olivia, like I do. That certainly doesn't mean it's better or worse. But for me it has a more concentrated quality. Still, to go with Olivia's words, I would never say never. You never know what tomorrow will bring and I'm having a social media relapse :-)
It's been so quiet around Olivia for the last year that basically it's clear: farewell is imminent.
For 2023 I wish for the long-awaited duet CD and a profound and touching Olivia documentary. Streaming isn't really my thing - I'm over fifty and have to hold something in my hands.
I also hope to keep in touch with my dearest ONJ fan friends to keep Olivia's memory alive.
I don't know if I'll watch the series "The Rise of the Pink Ladies". For me it has nothing to do with Olivia. I hope that one day there will be a really good movie about her, with real actors, and not a TV movie that just touches on the pithy stages of her career.
I'm a fan and will always be a fan. And one day my collection will be auctioned off to benefit the ONJCWRC.
*don't let anything get in the way of love*
Kay





Ce qui reste?

Plus de cinq mois se sont écoulés depuis qu'Olivia a quitté notre planète.  Bien sûr, quelque part, elle est toujours là : sa musique, ses films, tout son travail reste disponible pour ses fans.

Mais qu'est-ce que cela signifie pour l'avenir ? 
En août 2022, j'étais tellement occupé à gérer la mort d'Olivia que je n'ai même pas pensé à ce que serait l'avenir sans elle. Maintenant je réalise : il n'y aura plus rien de nouveau......

Je collectionne depuis 1978. Vinyles, CD, reportages, affiches, DVD, fichiers vidéos et divers souvenirs. Ma collection est assez grande pour créer mon propre musée "Olivia Newton-John". 

J'ai eu l'honneur de rencontrer Olivia cinq fois et de la voir cinq fois en concert (le 5 est mon chiffre porte-bonheur !). Adolescent, je n'aurais jamais pensé que ce serait possible et je suis infiniment reconnaissant d'avoir eu cette opportunité.

Même si je ne pouvais pas m'empêcher de  mettre mes mains sur les nouvelles rééditions réalisé par Primary Wave, je remarque à quel point la qualité des anciens enregistrements est insatisfaisante, enregistrements que j'ai déjà des milliers de fois sur l'étagère.

Si vous surfez sur YouTube, il existe un certain nombre de clips dans d'innombrables variantes. Certains moins bons  que d'autres en qualité. Et toutes les vidéos d'autoportrait à la "ma réaction à" sont ennuyeuses et tout sauf professionnelles. Mis à part les soi-disant "nouvelles", où une voix d'ordinateur lit des trucs de Wikipédia. Effrayant!

Des photos mal retouchées sont proposées à des prix exorbitants sur eBay et vous pouvez trouver de nombreux objets qui ont été mis aux enchères chez Julien's Auctions de 2019 à 2021. Pourquoi enchérissez-vous sur une rareté ? Pour ensuite les revendre à des prix encore plus élevés ?  La crise mondiale a-t-elle obligé les gens à se séparer de leurs raretés durement acquises ?

J'ai dit au revoir à Facebook il y a plus d'un an. J'ai également banni Instagram et WhatsApp de mon ordinateur. C'était une sage décision, car il y a beaucoup trop de jugements, de harceleurs et de mythomanes à mon goût. 
Bien sûr moi aussi j'ai des défauts. Mais j'aime m'exprimer face à face avec des amis, fans de longue date qui ont un sentiment de bienveillance à propos d'Olivia, comme moi. 

Cela ne veut certainement pas dire que c'est mieux ou pire. Mais pour moi, il a une qualité plus concentrée. Pourtant, pour aller avec les mots d'Olivia, je ne dirais jamais jamais. On ne sait jamais ce que demain apportera et je ne suis pas à l'abri d'une rechute sur les réseaux sociaux :-)

Tout a été si calme autour d'Olivia au cours de la dernière année que, fondamentalement, c'est clair : les adieux sont imminents.


Pour 2023, je souhaite le CD de duos tant attendu et un documentaire profond et touchant sur Olivia. 

Le streaming n'est pas vraiment mon truc - j'ai plus de cinquante ans et je dois tenir quelque chose dans mes mains. J'espère aussi rester en contact avec mes plus chers amis fans d'ONJ pour garder la mémoire d'Olivia vivante.

Je ne sais pas si je regarderai la série "The Rise of the Pink Ladies". Pour moi, cela n'a rien à voir avec Olivia. 
J'espère qu'un jour il y aura un très bon film sur elle, avec de vrais acteurs, et pas un téléfilm qui ne fait qu'effleurer les étapes lapidaires de sa carrière.

Je suis fan et serai toujours fan. Et un jour ma collection sera vendue aux enchères au profit de l'ONJCWRC.

*ne laisse rien entraver l'amour*

Kay

1 commentaire:

David Jackson a dit…

Thank you for writing this - I, like so many others, cannot seem to process the fact that she has passed. The other day, I saw a post showing a photo of Olivia and Rona, and that did seem to allow my grief to be somewhat lessened knowing that they are together again. I love your page, and all your work, and look forward to your future and mine!